Energija i upravljanje resursima
MCC kao međunarodni lider u trgovini na veliko, ima posebnu odgovornost da doprinese globalnom klimatskom cilju celokupne kompanije. Jedna od ključnih inicijativa u ovom domenu je METRO Water Initiative, čiji je cilj da svake godine MCC širom sveta smanji potrošnju vode u svom celokupnom poslovanju, uključujući i edukaciju i senzitivaciju i svojih zaposlenih, kupaca i dobavljača da učine isto. Drugi izuzetno bitan napor ogleda se u smanjenju CO² otiska za 50 odsto do 2030. godine globalno, a iz kompanije navode da je zaključno sa krajem fiskalne godine 2017. METRO uspeo da smanji svoje CO² emisije za čak 21 odsto globalno, dok je u Srbiji smanjen za 55 odsto. Celokupan ambalažni otpad se reciklira tokom čitave godine, čime se maksimalno iskorišćavaju resursi, a sa druge strane, sav materijal koji nema potencijal ponovnog iskorišćenja, skladišti se na odgovoran i bezbedan način. Samo u poslednje tri godine u Srbiji je reciklirano 2.317 tona papira/kartona, 280 tona folije, 6 tona belog papira, 3 tone otpadnog jestivog ulja, 72 tone sirovinskog reciklirajućeg otpada i 14 tona elektronskog otpada, a na ekološki način zbrinuto je 4 tone opasnog otpada i 39 tona bezopasnog otpada.
Zaposleni i socijalne politike
Radno okruženje koje karakterišu pravični uslovi rada, poverenje u
ljude, autentično vođenje i razvoj ljudi, od velikog su značaja za
METRO.
Kroz podršku različitim održivim inicijativama naših zaposlenih,
nastojimo da širimo održivi duh unutar kompanije i istaknemo značaj
održivog poslovanja.
Želimo da naši zaposleni postanu ambasadori promena i na taj način
doprinesemo zajedničkom uspehu, ali i da ta naša znanja i veštine
podelimo i sa partnerima i sa kupcima. Na taj način doprinosimo i
njihovom uspehu i zadovoljstvu krajnjih potrošača.
Za poslovni uspeh od posebnog značaja je i održivo ponašanje nas kao
pojedinaca. Zato nastojimo da kroz različite aktivnosti i inicijative,
podelom praktičnih saveta, učinimo svakodnevnicu još lakšom i
zanimljivijom.
Hrana predstavlja srž našeg poslovanja i polje našeg delovanja. Svesni
smo njenog značaja i činimo sve što je u našoj moći da smanjimo gubitak i
oštećenja namirnica tokom nabavnog lanca. Jer na kraju, na dobitku smo
svi - i naša planeta i mi, kada sva hrana uzgajana na polju završi na
jednom mestu – servirana na tanjiru – food waste.
Na osnovama održivog ponašanja ponikle su ideje, a zatim i njihova realizacija:
podrška akciji „Čep za hendikep“, koja je inicirana radi sakupljanja
čepova od čije reciklaže se prikupljaju sredstva za kupovinu ortopedskih
pomagala osobama sa posebnim potrebama, akcija „Staro posuđe – nova
šansa!“ svi zainteresovani mogli su da zamene svoje staro metalno posuđe
za kupovinu novog sa popustom, osnovni cilj je recikliranje kao jedan
od ključnih aspekata održivosti. Prikupljeno staro posuđe predato je na
reciklažu, a novčana sredstva od akcije donirana u humanitarne svrhe.
Postavljanjem reciklirajućih kutija za odlaganje papirnog otpada svake
godine organizujemo Nedelju Metro održivog poslovanja, sa ciljem da
skrenemo pažnju na održivost i njen značaj na naše zdravlje, okolinu i
međuljudske odnose i da jednostavnim potezima, odlukama možemo kao
pojedinci promeniti mnogo.