Globalni veletrgovac METRO AG prepoznat je po sveobuhvatnoj posvećenosti zaposlenima iz LGBTIQ+ zajednice, zbog čega je UHLALA-Grupa, jedna od vodećih LGBTIQ+ društvenih organizacija, nagradila veletrgovca pečatom Zlatni Prajd Šampion Poslodavac (PRIDE Champion Gold Employer Seal).
METRO je ocenjen sa čak 80 % u PRIDE reviziji UHLALA Grupe i time je zaslužio zlatnu etiketu poslodavca. Posebno su bili istaknuti visoki rezultati u kategorijama "Vidljivost i komunikacija" i "Pravni okvir i propisi", a kao važna je bila navedena i snažna uloga interne mreže zaposlenih METRO Pride.
"Raznolikost LGBTIQ+ zajednice deo je DNK naše korporativne kulture. Ponosni smo što smo nakon intenzivne LGBTIQ+ revizije primili pečat Zlatni Prajd Šampion Poslodavac. On ističe koliko nam je važno da naš tim zaposlenih u METRO-u i ostaje bezrezervno šaren", rekla je oduševljena Andrea Euenheim, globalna direktorka za ljudske resurse u METRO AG.
Nagrada je još jedno priznanje za otvorenu i inkluzivnu korporativnu kulturu kompanije METRO. Raznolikost među zaposlenima, dobavljačima i poslovnim partnerima, ali i različitim grupama kupaca ono je što omogućava inovacije. Osnova za to je uspešno upravljanje raznolikošću, koje nudi jednake mogućnosti i dobro okruženje svim talentima, bez obzira na rodni identitet i seksualnu orijentaciju. Poštovanje i tolerancija su ključni, a menadžeri igraju posebno bitnu ulogu u tom pogledu – otvoren i inkluzivan stil upravljanja nije samo osnovni preduslov, već je i presudan za otvorenu i inkluzivnu kulturu kompanije. Ovo su sada potvrdili i nezavisni revizori u okviru revizije PRIDE Champion.
METRO je posebno dobro ocenjen u kategorijama „Principi ponašanja i uputstva za delovanje“ i „Vidljivost i komunikacija“. Na primer, zaštita od diskriminacije deo je METRO principa poslovanja kojih se pridržavaju i njegovi poslovni partneri. Važna kontakt tačka za sve LGBTIQ+ zaposlene, kao i za zainteresovane strane i one koji podržavaju diverzitet i inkluzivnost, jeste interna mreža zaposlenih METRO Pride, osnovana 2014 godine. Osnovna ideja kojom se vodi ova mreža jeste da seksualna orijentacija ili identitet ne bi trebalo da budu ograničenje, ni u privatnom životu, ni na poslu. Svaki pojedinac mora biti u stanju da se zauzme za sebe na poslu – bez straha. METRO Pride organizuje redovne događaje u okviru kompanije, radi podizanja svesti o ovom pitanju i razvija ciljane programe obuke za menadžere. Mreža se trenutno razvija na međunarodnom nivou, a formiraju se i regionalne grupe radi promovisanja zaštite prava LGBTIQ+ zajednice.
METRO se bavi i drugim aspektima pitanja diverziteta – poput pola, nacionalnosti, seksualne orijentacije i identiteta, invaliditeta, etničke pripadnosti, religije ili starosti, sprovođenjem različitih inicijativa i aktivnosti. One uključuju sve od obuka i radionica o određenim temama, do umrežavanja zaposlenih, međunarodne saradnje poput one sa LEAD mrežom, kao i brojne lokalne kampanje podizanja svesti.
Kompanija METRO Srbija, kao deo globalne METRO AG korporacije, takođe insistira na poštovanju kulture diverziteta i inkluzije u svom radnom okruženju, zbog čega se sa ponosom svrstava među prve kompanije u Srbiji koje otvoreno podržavaju slobodu izražavanja svojih zaposlenih, koji uključuju i predstavnike LGBTIQ+ zajednice.
PRIDE Champion Employer Seal prepoznaje kompanije i organizacije koje su šampioni LGBTIQ+ raznolikosti. Nakon online revizije i povratnih informacija, kompanije koje su ostvarile najmanje 60% bodova dobijaju PRIDE Champion srebrni pečat, a kompanije koje su osvojile najmanje 80% bodova dobijaju PRIDE Champion Gold pečat. Time demonstriraju svoju otvorenu, inkluzivnu i podržavajuću korporativnu ili organizacionu kulturu prema predstavnicima LGBTIQ+ zajednice.