2.1 Nabavka i prijem
Prvo, morate da imate prostor za prijem robe koju dobijate od dobavljača. U tom smislu, obezbedite prostor za istovar/utovar izvan vašeg restorana, gde dostavna vozila mogu da se parkiraju. Idealno je da prostor za dostavu bude dislociran od ulaza za goste i da bude vratima direktno povezan sa kuhinjom. Na taj način proces isporuke neće ometati vaše goste. Međutim, čak i kada prostor za dostavu nije direktno povezan sa kuhinjom, važno je da bude veoma blizu kuhinje i da je potrebno kratko vreme za pravilno skladištenje sveže isporučenih proizvoda. Ovo je ključno za izbegavanje kontaminacije namirnica i nedozvoljenog prekida hladnog lanca naročito u vrelim letnjim danima.
2.2 Skladištenje
Potom, svi isporučeni proizvodi moraju biti prikladno i bezbedno uskladišteni u određenim skladišnim prostorima. Pored skladištenja prehrambenih proizvoda, potreban vam je i prostor za skladištenje alata, pribora, posuđa i sredstava za higijenu. Za ove namene obezbedite posebne prostorije. Veoma je važno da savršeno poznajete svoj sistem skladištenja, tako da vi i vaši zaposleni uvek znate gde se šta nalazi.
2.3 Priprema hrane
Treći korak koji treba uzeti u obzir pri dizajniranju funkcionalne profesionalne kuhinje jeste obezbeđivanje različitih radnih stanica. Priprema hrane uglavnom uključuje čišćenje i obradu različitih sastojaka. Od ključne je važnosti da se na odgovarajući način odvoje područja za pripremu različitih vrsta hrane. Na primer, nikada ne pripremajte meso i povrće na istoj dasci za sečenje ili radnoj površini, i nikada ne pripremajte hranu bez mleka ili orašastih plodova tamo gde bi mogli da dođu u kontakt sa navedenim alergenima. Ovo je posebno važno ako služite veganska ili vegetarijanska jela, nudite halal ili košer kuhinju, ili imate na meniju jela bez alergena.
Pored toga, sekcije za pripremu hrane treba da su u blizini skladištenih jedinica za lako kvarljive namirnice. Ovo skraćuje prazan hod i osigurava bezbednost rashlađenih ili zamrznutih artikala. Dodatno, kako biste sprečili nehigijenske uslove, nikada ne perite povrće, meso, voće i druge sastojke u istoj sudoperi koja se koristi za pranje prljavog posuđa.
2.4 Kuvanje
Sledeći korak je ono što većina ljudi smatra ključnim elementom restorana: toplotna obrada hrane. Topla prodaja je mesto gde se odvija akcija: kuvanje, grilovanje, prženje i pečenje. Da biste obezbedili da se vaš proces kuvanja odvija što je moguće lakše, važno je da imate proizvode koji mogu da odgovore na potrebu za pripremom velikih količina hrane. Mogućnost da istovremeno toplotno obrađujete velike porcije doprinosi efikasnosti i opštem zadovoljstvu kupaca.
METRO takođe preporučuje instaliranje digitalnog sistema za prijem porudžbina u kuhinji. Svaka porudžbina koja se poruči kroz elektronsku aplikaciju istovremeno se pojavljuje na monitoru u kuhinji što značajno skraćuje vreme poručivanja. Ovo eliminiše stres i osigurava da je vaš proces naručivanja organizovan.
2.5 Usluživanje
Pre nego što vaše uslužno osoblje može da posluži hranu kupcima, prethodi čuvanje pripremljene hrane i servis na tanjire. Dakle, vašoj kuhinji je za to potreban određeni prostor, idealno bi bilo da bude opremljen infracrvenim lampama za održavanje toplote i blizu sale za ručavanje.
2.6 Vraćanje posuđa i čišćenje
Na kraju, morate da razmislite šta se dešava kada se tanjiri vrate u kuhinju. Za ovo vam je potreban prostor za odlaganje prljavog posuđa i otpada od hrane. Da biste očistili prljavo posuđe i samu kuhinju, važno je da vaša kuhinja ima profesionalne mašine za pranje sudova, velike sudopere i velike police za sušenje.