Usluga koja je spasila ugostitelje tokom pandemije: Dostava

Prosečno vreme čitanja: 2 minuta
dostava hrane

Pandemija Covid 19 virusa donela je tektonske potrese u oblasti ugostiteljstva i snažno negativno uticala na ovaj sektor u celom svetu. Zatvaranje lokala ugrozilo je budućnost, ali su se profesionalni ugostitelji brzo prilagodili novonastaloj situaciji i svoje aktivnosti preusmerili na dostavu hrane. Da nije bilo ovog poteza, sigurno bi veliki broj ugostitelja morao da ugasi svoje biznise.

 

Boravak i rad od kuće, kao i nemogućnost posete restoranima i barovima, goste su usmerili na mogućnost da u omiljenim specijalitetima uživaju u svojim domovima.

Dostava preko specijalizovanih digitalnih platformi

Ugostitelji su dostavu hrane i pića organizovali uglavnom preko specijalizovanih digitalnih platformi koje su i na našem tržištu u velikoj ekspanziji, čak i u periodu pre Covid-a, ali je pandemija vidljivo donela dodatno ubrzanje i bržu promenu navika. Početak saradnje sa platformama je jednostavan, prijem narudžbina i naplata su automatizovani, a kupci u kratkom roku dobijaju naručena jela. Za svoje usluge platforme za dostavu hrane uzimaju određeni procenat od cene hrane i pića, što je definisano ugovorima. Nema dodatnog angažovanja od strane ugostitelja, njihov zadatak je da jelovnik i ponudu usklade sa potrebama transporta i da obezbede odgovarajuću ambalažu za čuvanje i transport hrane.

 

Druga opcija je samostalna dostava, korišćenjem sopstvenih kapaciteta, zaposlenih i vozila, a treća, za maksimalne efekte jeste kombinacija prva dva modela.

Samostalna dostava

Ukoliko samostalno organizujete dostavu, vodite računa o izgledu i ponašanju zaposlenih na dostavi jer i oni predstavljaju Vaš brend i doprinose opštem utisku kupaca. Obavezno obezbedite odgovarajuće kutije i torbe za dostavu hrane koje održavaju optimalnu temperaturu jela. Ambalaža za dostavu hrane takođe je detalj koji Vas može izdvojiti od drugih. Kreirajte i „kombo“ ponude, gde ćete ponuditi i piće koje „ide“ uz obrok, i tako povećajte prihode, a kupcima ponudite kompletniju uslugu.

 

Dodajte svojim isporukama i ličnu notu, potrošači će to prepoznati i ceniti. Razmislite o malom znaku pažnje – poklončiću koji kupac ne očekuje ili bar ličnoj poruci („Hvala što naručujete od nas!“, „Uživajte u hrani koju smo pripremili sa puno ljubavi!“ i sl.). Male stvari prave razliku – mislite o tome!


Autor teksta je Dejan Đorđević, rukovodilac za odnose sa HoReCa klijentima u METRO Cash&Carry